MeNZiL.wp

Niyet ettim Allah rızası için..

PEYGAMBER EFENDİMİZ’İN (sas) GÜZEL AHLÂKI

Posted by Zâcir Aralık 21, 2006

1.       Sade giyinirdi, gösterişten uzak dururdu, alçak gönüllüydü.

2.       İster şehirli olsun ister bedevi herkese aynı şekilde davranırdı.

3.       Fakirlere daha çok vakit ayırır, onların ihtiyaçlarını karşılamak için uğraşırdı.

4.       Muhatabının kolaylıkla anlayacağı şekilde konuşurdu. Kapalı ve edebi tasvirlerlerle konuşmaktan kaçınırdı.

5.       Tertipli idi, estetiğe önem verirdi.

6.       Adil, cesur ve yiğitti.

7.       Vefakârdı.

8.       Bir genç kızdan daha fazla haya sahibiydi.

9.       Espiri yapardı fakat şaka dahi olsa asla yalan söylemezdi.

10.    Anlayışlıydı, insanlara karşı müsamahalı davranırdı.

11.    Çocuklara, yaşlılara, kadınlara, güçsüzlere karşı son derece merhamet sahibiydi.

12.    Yetim ve öksüzleri himaye ederdi.

13.    Yemesi, içmesi, konuşması itidal üzereydi.

14.    Birlik ve beraberliğe önem verirdi, mü’minleri cemaatleşmeye teşvik ederdi.

15.    Çocukları çok sever ve onlarla şakalaşır, oyun oynardı.

16.    Eşlerine sevgisini gösterir, onlara kıymet verirdi.

17.    Evlenecek gençlere yardım ederdi.

18.    Güleryüzlüydü, nazikti.

19.    Sabırlıydı, çabuk öfkelenmezdi.

20.    Kendisine karşı yapılan hataları affediciydi.

21.    İlme değer verir, mü’minleri öğrenmeye yönlendirirdi.

22.    Mübarek ağzından asla çirkin bir söz çıkmamıştır.

23.    Güvenilirdi, doğru sözlüydü.

24.    Hayvanlara merhamet eder, onlara eziyet edilmemesini söylerdi.

25.    Müslüman olsun ya da olmasın tüm insanların hakkını gözetirdi.

26.    Ev işlerinde hanımlarına yardım eder, kendi işlerini kendisi görürdü.

27.    Misafire ikram ederdi.

28.    Temizdi, temizliği severdi.

29.    Güzel koku sürer ve bunu mü’minlere de tavsiye ederdi.

30.    İnsanları rahatsız edici her türlü davranıştan uzaktı.

31.    O; Güzel Ahlâkın Zirvesi, Güzelliklerin Efendisiydi…

8 Yanıt to “PEYGAMBER EFENDİMİZ’İN (sas) GÜZEL AHLÂKI”

  1. nursena said

    ben bu siteyi çoooook beyendim gerçekten çook güzel şeyler yazıo ben ödevim içinn bu sayfadan yazıları yazdım size basarılar dilerim

  2. nursena said

    ben bu siteyi çook beğendim çook güzel yazılar yazıo size basarılar dilerim

  3. leyla said

    Selam Aleykum siteniz cok guzel cok begendim, SEVGILI PEYGAMBERIMIZIN SAW AHLAGINDAN BIRAZ AHLAK VER RABBIM tum islam umettine amin.

  4. ezgi said

    ALLAH hepinizden razi olsun böyle seyler gercekten çok gerekli

  5. Bu siteyi çok beyendim. Hele mostar çok güzel ve anlamlıydı

  6. menzil wp sitesi çok güzel bu siteyi çok beyendim.

  7. UğUr37 said

    vallaha çok güzel olmuş arkadaşlarımada tavsiye edicem bu siteye

  8. UğUr37 said

    valla ödevimi yaptım 100 den 5 aldım allah razı olsun siteye yapandan….!!!!!

Bir Cevap Yazın

 
